PORTABLE FUN

SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM

DF6A/DF5A/DF4A

DF6A/DF5A/DF4A

Lekka i zwarta konstrukcja – proste w użytkowaniu przenośne silniki zaburtowe DF6A, DF5A i DF4A. Nowa generacja silników powraca w wielkim stylu.

DF4A
już od 6 000 zł
DF5A
już od 6 600 zł
DF6A
już od 7 200 zł
Zobacz pełny cennik
Picture of boat using DF6A/DF5A/DF4A Picture of boat using DF6A/DF5A/DF4A

Bardziej zwarte i lżejsze

Przy zachowaniu pojemności skokowej silnika wynoszącej 138cm3zmniejszono jego masę do 24 kg*1, co oznacza, że jest to obecnie najlżejszy czterosuwowy silnik w swojej klasie. Niższa masa to większa wygoda i łatwość użytkowania.

Dla zwiększenia komfortu obsługi wbudowany w dolną część obudowy uchwyt został zaokrąglony i dopasowany do kształtu dłoni. W konstrukcji pojawił się też dodatkowy uchwyt z przodu ułatwiający przenoszenie.

Picture of More compact and much lighter

Bardziej przyjazny dla użytkownika

Znajdujący się w górnej części silnika zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju pozwalają na transport i przechowywanie w dowolnej z trzech pozycji bez ryzyka wycieków paliwa lub oleju.

Wyeliminowano również konieczność wstępnego dopompowania paliwa do gaźnika po dłuższym okresie przechowywania. Nowy system zasilania paliwem umożliwia natychmiastowe uruchomienie silnika. Takie cechy czynią przenośny silnik zaburtowy bardziej przyjaznym dla użytkownika. Konstrukcja rumpla w znaczący sposób redukuje przenoszenie się wibracji, co znacząco podnosi komfort eksploatacji. Nowy system smarowania w istotny sposób przedłuża żywotność silnika.

Lekkie

Oprócz odświeżonego wizerunku nowe modele silników DF6A, DF5A i DF4A zaprojektowane i stworzone przez Suzuki odznaczają się także niewielką wagą, wynoszącą jedynie 24 kg (w wersji S z krótką kolumną).
Niższa masa to większa mobilność i łatwość użytkowania.

Wyjątkowo łatwa obsługa

Łatwość obsługi tych jednostek zaburtowych cieszy się niesłabnącą popularnością. Usprawnienia wprowadzone w konstrukcji rumpla zdołały wyeliminować drgania, odpowiedzialne za zmęczenie i napięcie dłoni sternika podczas kierowania łodzią. W nowych silnikach DF6A, DF5A i DF4A drgania zostały praktycznie zniwelowane w średnim zakresie prędkości.

Odsunięty wał korbowy

Przesunięcie wału korbowego względem osi cylindra zmniejsza nacisk tłoka na jego ścianki podczas pracy silnika. W wyniku tego udało się uzyskać płynniejszy ruch tłoka, który zwiększa sprawność silnika.

Diagram of Offset Crankshaft

Łatwy rozruch po długiej przerwie

Dzięki zintegrowanemu zbiornikowi umieszczonemu nad silnikiem i jednokierunkowemu zaworowi, możliwe jest podawanie paliwa z wykorzystaniem siły grawitacji. Silnik można bez problemu uruchomić nawet po długiej przerwie, bez konieczności otwierania pokrywy.

Diagram of Easy After-Storage Start

Cicha praca

Wyciszenie silnika zaprojektowane tak, aby zoptymalizować pojemność i kształt układu dolotowego, redukuje hałas generowany podczas pracy jednostki, do czego przyczyniają się także nowa konstrukcja dźwigienki zaworowej i łożyska ślizgowe w wale korbowym. Podzespoły związane z dźwigienką zaworową zostały przeprojektowany w taki sposób, by wyeliminować zbędne luzy. Dodatkowo wymieniliśmy także standardowe łożyska kulkowe w wale korbowym na łożyska ślizgowe.

Diagram of Quiet Operation
Diagram of Quiet Operation
Diagram of Quiet Operation

Niezawodny układ smarowania

Układ wymuszonego smarowania, w jaki wyposażone zostały silniki DF6A, DF5A i DF4A, posiada dodatkowy kanał olejowy prowadzący do górnego i dolnego wała korbowego, korbowody i łożyska korbowe. Bezprecedensowe** użycie w silnikach filtra oleju podnosi niezawodność układu smarowania. Co więcej nowe położenie okna kontrolnego poziomu oleju umożliwia błyskawiczne skontrolowanie stanu układu smarowania.

Picture of Highly Reliable Lubricating System
Diagram of Highly Reliable Lubricating System

Three-Way Storage

Znajdujący się na górze zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju, pozwalają na transport i przechowywanie silnika położonego na dowolnej z trzech stron bez ryzyka wycieku paliwa lub oleju.

Diagram of Three-Way Storage

Większa mobilność

Wbudowany w dolną pokrywę uchwyt został zaokrąglony, co pozwala na wygodniejsze przenoszenie silnika. Dodatkowy uchwyt znajdujący się w przedniej części dolnej pokrywy silnika umożliwia wygodne przemieszczanie jednostki za pomocą obu rąk.

Picture of Improved Portability
Picture of Improved Portability

Nowy układ odchylania

Układ zapobiegający wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt w silnikach DF6A, DF5A i DF4A oferuje inne ścieżki pracy siłownika ramieniowego w kierunku góra-dół w porównaniu do poprzednich modeli. Kiedy siłownik znajduje się w górze, można zablokować go w jednej z trzech pozycji. Kiedy siłownik znajduje się w dole, można po prostu płynnie przesunąć go do najniższej pozycji bez konieczności blokowania.

Diagram of New Tilt System

Powłoka antykorozyjna Suzuki

Suzuki zabezpiecza zewnętrzne powierzchnie silnika zaburtowego przed zgubnym wpływem korozji za pomocą specjalnie opracowanej powłoki antykorozyjnej. Powłoka aplikowana jest bezpośrednio na powierzchnię aluminium, co gwarantuje najlepszą możliwą przyczepność do podłoża i zapewnia skuteczną ochronę przed korozją, jednocześnie zabezpieczając zewnętrzne powierzchnie aluminiowe przed działaniem słonej wody.

Diagram of Suzuki's Anti Corrosion System

Mniej zanieczyszczeń, wydajniejsza praca

Zaawansowane czterosuwowe technologie Suzuki zapewniają bardziej wydajną pracę, przy jednoczesnym ograniczeniu emisji zanieczyszczeń. Wysoko wydajne czterosuwowe silniki Suzuki produkują mniej zanieczyszczeń, dzięki czemu jednostki zaburtowe, takie jak DF25A/30A, spełniają wymogi najsurowszych światowych norm emisji zanieczyszczeń*3 w tym wymogi normy czystości spalin EURO1 (Dyrektywa Unii Europejskiej 2003/44/EC)*4. Dodatkowo silniki posiadają certyfikat, potwierdzający ocenę trzech gwiazdek wystawioną przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).

RCD EMISSIONS STANDARDS / ULTRA LOW EMISSION

*3:Zgodność z normami zależy od danego regionu.

*4:Normy emisji zanieczyszczeń obowiązujące w UE ( dla gazów spalinowych i poziomu hałasu), uchwalone przez Parlament Europejski i Radę.

MODEL DF4A
Zalecana wysokość pawęży mm S:381, L:508
Układ rozruchowy Ręczny
Masa silnika kg *1 S:24, L:25
Rodzaj silnika OHV
Układ zasilania Gaźnik
Liczba cylindrów 1
Pojemność skokowa cm3 138
Średnica x skok tłoka mm 62 X 46
Moc maks. kW (KM) 2.9 (4)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min 4.000-5.000
Sterowanie Rumpel
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki Ręczny
Pojemność miski olejowej 0.7
Zbiornik paliwa Zintegrowany 1l
Układ zapłonowy Cyfrowy CDI
Alternator 12V 5A (opcja)
Mocowanie silnika Tuleje
Sposób trymowania i odchylania sterowane ręcznie
Przełożenie 1.92:1
Schemat zmiany biegów F-N-R
Wylot spalin Otwór nad śrubą napędową
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok) *2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego
6"-7"

*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych
*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.

MODELDF5A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381 L : 508
Układ rozruchowyRęczny
Masa silnika kg *1S : 23.5 L : 24.5
Rodzaj silnikaOHV
Układ zasilaniaGaźnik
Liczba cylindrów1
Pojemność skokowa cm3138
Średnica x skok tłoka mm60.4 X 48
Moc maks. kW (KM)3.7 (5)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min4,500-5,500
SterowanieRumpel
Rozruchowe wzbogacenie mieszankiRęczny
Pojemność miski olejowej0.7
Zbiornik paliwaZintegrowany 1l
Układ zapłonowyTyrystorowy CDI
Alternator12V 5A (opcja)
Mocowanie silnikaTuleje
Sposób trymowania i odchylaniasterowane ręcznie
Przełożenie1.92:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinOtwór nad śrubą napędową
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok) *2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego
6"-7"

*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych
*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.

MODELDF6A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381 L : 508
Układ rozruchowyRęczny
Masa silnika kg *1S : 23.5 L : 24.5
Rodzaj silnikaOHV
Układ zasilaniaGaźnik
Liczba cylindrów1
Pojemność skokowa cm3138
Średnica x skok tłoka mm60.4 X 48
Moc maks. kW (KM)4.4 (6)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min4,750-5,750
SterowanieRumpel
Rozruchowe wzbogacenie mieszankiRęczny
Pojemność miski olejowej0.7
Zbiornik paliwaZintegrowany 1l
Układ zapłonowyTyrystorowy CDI
Alternator12V 5A (opcja)
Mocowanie silnikaTuleje
Sposób trymowania i odchylaniasterowane ręcznie
Przełożenie1.92:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinOtwór nad śrubą napędową
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok) *2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego
6"-7"

*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych
*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.

Cennik

Model Śruba Rozmiar śruby Zbiornik paliwa Masa Kolor obudowy Cena brutto
DF4AS Zawiera licznik motogodzin Aluminiowa 3x7.5 x 6.5 zintegrowany 1,5l 23.5kg Czarny 6 000 zł
DF4AL Zawiera licznik motogodzin Aluminiowa 3x7.5 x 6.5 zintegrowany 1,5l 24.5kg Czarny 6 200 zł
DF5AS Zawiera licznik motogodzin Aluminiowa 3x7-1/2x6-1/2 zintegrowany 1,5l 24kg Czarny 6 600 zł
DF5AL Zawiera licznik motogodzin Aluminiowa 3x7-1/2x6-1/2 zintegrowany 1,5l 24,5kg Czarny 6 800 zł
DF6AS Zawiera licznik motogodzin Aluminiowa 3x7-1/2x7 zintegrowany 1,5l 24kg Czarny 7 200 zł
DF6AS Zawiera licznik motogodzin Aluminiowa 3x7-1/2x7 zintegrowany 1,5l 24kg Biały*2 7 400 zł
DF6AL Zawiera licznik motogodzin Aluminiowa 3x7-1/2x7 zintegrowany 1,5l 24,5kg Czarny 7 400 zł
DF6AL Zawiera licznik motogodzin Aluminiowa 3x7-1/2x7 zintegrowany 1,5l 24,5kg Biały*2 7 600 zł
*2Silnik dostępny na zamówienie

Niniejszy cennik ma wyłącznie charakter informacyjny, a podane w nim informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia, w szczególności w rozumieniu art. 66 § 1 oraz art. 5561 Kodeksu cywilnego. Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji, wyglądu, parametrów technicznych, wyposażenia oraz cen modeli przedstawionych w publikacji. Autoryzowani Dealerzy będą informowani o zmianach tak szybko, jak jest to możliwe. Prosimy o kontakt z najbliższym Autoryzowanym Dealerem SUZUKI w celu uzyskania aktualnych informacji. Ze względu na ograniczenia techniki, kolory przedstawione w cenniku mogą się różnić od rzeczywistych kolorów przedstawionych modeli silników zaburtowych Suzuki. Prezentowane zdjęcia mogą zawierać wyposażenie opcjonalne (akcesoryjne), dodatkowo płatne. Ceny zawarte w cenniku są rekomendowanymi cenami detalicznymi. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji silnika zaburtowego następuje w umowie jego sprzedaży.