01.07.2020

Suzuki prezentuje nowe silniki zaburtowe: DF115BG i DF140BG

Nowe silniki zaburtowe jako pierwsze w tym segmencie oferują technologię drive-by-wire, a także szereg nowych funkcji zapewniających wysokie osiągi i wydajność.

Marka Suzuki kojarzy się od lat z zaawansowaną technologią i szeroką ofertą silników zaburtowych – od małych jednostek aż po potężne, najmocniejsze silniki montowane w największych jednostkach pływających. Tradycja jest kontynuowana wraz z dzisiejszą premierą zupełnie nowych, czterocylindrowych silników DF115BG i DF140BG przeznaczonych na rok modelowy 2021. Po raz pierwszy w tej klasie silników zaimplementowano rozwiązanie drive-by-wire (sterowanie elektroniczne).

Wprowadzając sprawdzoną technologię drive-by-wire do swoich czterocylindrowych silników o mocy 115 KM i 140 KM, Suzuki zapewnia uproszczony montaż dla szerokiej gamy konstruktorów łodzi, płynną zmianę biegów, natychmiastową reakcję przepustnicy, zwiększoną wydajność i oszczędne zużycie paliwa. Niezawodność i precyzja sterowania dzięki technologii drive-by-wire jest od lat doceniana przez użytkowników popularnych modeli silników zaburtowych o mocy od 150 KM do 350 KM.

Oprócz technologii drive-by-wire w silnikach DF115BG i DF140BG zainstalowano wiele nowoczesnych rozwiązań. Zwiększony stopień sprężania do 10,6:1 pozwala dwulitrowym jednostkom uzyskać lepszą prędkość maksymalną i przyspieszenie poprzez poprawę sprawności cieplnej. Przy okazji zmniejszono zużycie paliwa w porównaniu z dotychczasowymi silnikami zaburtowymi Suzuki DF115 / DF140A. Testy wykazały od 5% do 7% niższe zużycie paliwa dla DF140BG w średnim i wysokim zakresie prędkości rejsowych. Natomiast nowy model DF115BG osiągnął od 5% do 6% niższe zużycie paliwa przy tych samych zakresach prędkości. Kolejne ulepszenia obejmują alternator 40A, który zainstalowano w obu modelach. Zapewnia wyższą moc wyjściową i wydajność ładowania akumulatora przy niskich prędkościach na biegu jałowym – idealnie sprawdzi się w łodziach wędkarskich, które często korzystają z układu wspomagającego trałowanie.

Nowe silniki mają sportowy, opływowy wygląd zewnętrzny, który świetnie wygląda na każdym rodzaju łodzi. W ofercie są dostępne dwa rodzaje długości wału napędowego: 20 cali (L) i 25 cali (X). Dzięki temu nowe silniki zaburtowe DF115BG i DF140BG stanowią idealną propozycję dla szerokiej gamy łodzi śródlądowych i morskich. Na pokrywach nowych silników zaburtowych pojawiła się nowa grafika. Ponadto są one dostępne w dwóch kolorach: standardowym Pearl Nebular Black oraz zupełnie nowym i wyjątkowym Super Cool White.

Pod przeprojektowanym kapturem pracuje nowy układ dolotowy z ulepszonym systemem oddzielania wody i tłumikiem-rezonatorem, który niweluje hałas, zapewniając cichą i przyjemną pracę silnika przy wszystkich prędkościach obrotowych. W celu ułatwienia rutynowych przeglądów, Suzuki umożliwiło dostęp do filtra oleju poprzez demontaż górnej pokrywy silnika. Nowa miseczka olejowa otaczająca uchwyt filtra oleju pozwala na zmianę filtra minimalizując ryzyko zabrudzenia. Silnik jest wyposażony w filtr paliwa z układem wykrywania wody, który chroni silnik przed zanieczyszczonym paliwem.

Produkcja silników zaburtowych Suzuki DF115BG i DF140BG przeznaczonych na rocznik modelowy 2021 rozpocznie się w październiku 2020 r. W ofercie japońskiej marki nadal będą dostępne czterocylindrowe, czterosuwowe silniki zaburtowe DF115A i DF140A.

08.04.2024

Co warto wiedzieć o nowym Swifcie (niska masa i prowadzenie)?

W porównaniu z samochodem poprzedniej generacji najnowszy Swift ma lepsze właściwości jezdne.

Dowiedz się więcej
05.04.2024

Wiosna nowości w Suzuki

Jeszcze nie przebrzmiały echa prezentacji Suzuki Swifta najnowszej generacji, a już uwagę przyciąga odświeżona Suzuki Vitara.

Dowiedz się więcej
05.04.2024

Rusza kolejna edycja Suzuki Marine Academy

Suzuki Marine Academy jest dedykowana wodniakom, którzy kupili bądź planują zakup silnika zaburtowego marki Suzuki i rozpoczynają przygodę na wodzie lub chcą uzyskać niezbędne uprawnienia do prowadzenia jachtów o napędzie mechanicznym.

Dowiedz się więcej
02.04.2024

Co warto wiedzieć o nowym Swifcie (silnik)?

Pod maską nowej generacji Swifta jest nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy Z12E, o pojemności 1,2 litra. Jednostka ma sprawność cieplną sięgającą 40% (paliwo 95 RON), co skutkuje rzeczywiście większą oszczędnością spalania.

Dowiedz się więcej